Bezoek

Haaaaaaai,

jaja Erik is hier op bezoek geweest voor een weekje wodkatraining. Erik zou om 14.45 op Pulkova 2 landen en ik zou hem daar opwachten. Dit ging uiteraard niet helemaal als gepland want aangezien ik de avond ervoor met wat Finse vrienden de stad in was geweest werd ik pas om 14.30 wakker!!!…Uiteraard meteen uit bed gesprongen, aangekleed en naar de hoek van de straat gerend. Hier de eerste de beste Lada aangehouden en gevraagd of hij me naar het vliegveld kon brengen en dat ik ietsjes laat was. Ondanks mijn rare verzoek (het vliegveld is namelijk bijna anderhalf uur van mijn huis vandaan) begreep deze Russische opa gelukkig de boodschap en heeft hij me een uur later en met 45 verkeersovertredingen en gemiddeld 45 kilometer te hard en 3x wegwijzen van mij op het vliegveld weten af te zetten. Dankzij de Russische bureaucratie kwam Erik 5 minuten daarna pas bij de douane vandaan. Ik was dus ruim op tijd.

De hele week overdag lekker alle toeristische attracties bezocht, en Erik getransformeerd tot echte Japanner (zie foto’s). Bij elk gebouw en standbeeld fungeerden Erik en ik als gids om er een prachtig geschiedkundig verhaal over te vertellen en ons talent voor dingen uit de duim zuigen heeft er dan ook voor gezorgd dat iedereen inmiddels talloze foto’s van totaal oninteressante gebouwen heeft. Het bezoek aan Peterhof per boot was heerlijk want de tuinen en watervallen zijn zoveel mooier als t lekker weer is. Zo’n beetje elke avond hebben we met z’n twee├źn uiteraard de rest van de gang leren Kingen.

De laatste twee dagen hebben we Moskou bezocht. Met de nachttrein waren we er in 8 uurtjes. Voor mij prima te doen, maar ik kan dan ook beter uit de voeten met een bedje van maar 1.80 dan Erik die toch even moest zoeken naar een positie waarin hij ook zijn benen kwijtkon. Helaas kwamen we wel al om 5 uur sochtends aan en konden we pas om 12 uur inchecken in ons hostel. Dus waren we om 6 uur sochtends al Moskou aan het bezichtigen. T rode plein, t Kremlin en alle kerken zijn op dit tijdstip nog dicht en lekker rustig kunnen we inmiddels melden.
Moskou was in tegenstelling tot St. petersburg regenachtig en koud wat ons elke keer maar weer bij een kerk of museum naar binnen dreef om even op te warmen. Verhalen verzinnen ging ook wat lastiger aangezien we 2 russen, Sascha en Anna bij ons hadden.

Helaas moest ik zaterdagavond al weer weg uit Moskou, maar daar kom ik zeker nog een keertje terug!