Eerste dagen ‘echte’ vakantie

Hallo hallo,

Ik ben inmiddels al weer een klein maandje in Mexico, en door de vele mailtjes dacht ik dat het dan toch maar tijd was voor een eerste bericht op waarbenjij.nu.
De eerste drie weken met de groep van IBS in Mexico-city waren echt geweldig! We hebben het echt heel druk gehad maar uiteraard hebben we ’s avonds en in het weekend de lokale bezienswaardigheden en uitgaansgelegenheden onveilig gemaakt.

Maar na drie weken in een 5 sterren hotel te hebben gezeten, was het toch tijd voor wat anders. Met de hele groep een super afsluitend weekend in Acapulco gehad. Overdag lekker op t strand, uiteraard ook met z’n allen op de banaan, vervolgens met de speedbood en uiteindelijk lekker snorkelen en scubadiven! En ’s avonds in Acapulco lekker uit ons dak gegaan in de hipste discotheken met open bar!

Maandagochtend was de reis van IBS dan toch echt ten einde en kon ik eindelijk vakantie gaan vieren. Meteen de bus gepakt naar Puerto Escondido, het surfers paradise van Mexico. Onze eerste zelf uitgezochte overnachtingslocatie was een cabana aan het strand, tussen de palmbomen, met hangmat voor de deur en een zwembad op 20 meter afstand. Helemaal top! Aangezien je door de sterke onderstroom in dit plaatsje niet echt kon zwemmen zat er niets anders op dan surfles nemen. Met 8 personen en 2 instructeurs hebben we wat uurtjes les gehad in een kleine baai aan de andere kant van het stadje. Ik bleek nog niet echt natuurtalent, maar ook ik heb uiteindelijk een aantal golven echt kunnen surfen.

Gisteren zijn we met de bus door de bergen in 8 uurjes naar Oaxaca gereden, een hele mooie rit maar voor mensen met een zwakke maag niet erg aan te raden. Momenteel zit ik in het schattige Posada Don Matias in het centro historico van Oaxaca. Vanavond zijn we uitgenodigd voor het eten door wat IBSers die een apartementje hebben weten te regelen en vanavond wel zelf willen koken.(Naar onze inschatting is dit duurder dan uiteten gaan, maar op een gegeven moment komen de taco’s en enchilada’s ook wel een beetje je neus uit) Aangezien wij zelf wel voor de salade moesten zorgen hebben we vanmiddag onder grote belangstelling van de lokale bevolking inkopen gedaan (echt een aanrader) Aangezien we vandaag wel de bus gemist hebben naar Monte Alban, gaan we dat zondag maar doen…dus later meer!

Groetje Sanne

P.S. Tenslotte nog een kleine opmerking voor alle vrouwen die ook overwegen ooit naar Mexico te gaan: Het oog wil ook wat en de mensen in Mexico-city en omgeving zijn echt OERlelijk…dus ga naar de kust, surfersparadise en daar kan je op het strand onder het genot van een heerlijk glaasje verse ananassap jezelf zeer goed vermaken!