Respect!!

Jo Jo Jo

Na weer twee weken in nederland te zijn geweest vond ik het wel weer tijd voor een welverdiende 😉 vakantie…Floor had ook wel zin dus zijn we een week later op het vliegtuig naar jamaica

Het eerste internetcafe wat we tegen komen gebruiken we maar meteen even voor een (zo kort mogelijke) update!

Het is hier super relaxt, supppper warm en heel gezellig. Super chill land, elke jamaicaan die je tegen komt moet even een box gegeven worden en ‘ respect’ tegen geroepen worden, wat dan overgaat in een gesprek over waar we vandaag komen, dat het onze eerste keer is in jamaica, hoe lang we blijven, wat we nog willen doen. Wat we graag willen hebben (hasj, coke, taxis, tours, jetski, boottocht, een jamaicaanse vriend enz.) Na deze basis dingen doorlopen te hebben vervolgen we vaak onze weg om na 2 minuten lopen weer een jamaicaan op ons af te zien komen waarbij het verhaal weer opnieuw begint.
Voor een klein afstandje lopen moet je dus wel de nodige tijd nemen, gelukkig heeft iedereeen hier de nodige tijd. Er wordt hier niet anders gedaan dan gechillt. Je wacht rustig een uur op een sandwich als je de enige in de strandtent bent, maar dat is allemaal no problem hier.

Tot zo ver heel gezellig dus, de jamaicanen zijn heel handig voor de informatie want als je de drugs aanbiedingen en de huwelijksaanzoeken afslaat maar zegt dat je nog wel graag naar het great morass wil wordt dat allemaal voor ons geregeld of weten we meteen hoe we dat het best voor zo min mogelijk geld kunnen doen. Handig en gezellig dus. Als je gewoon gezellig respect terug zegt, tachtig had/box shake dingen meedoet is er niks aan de hand.Dan heb je ook nog de jamaicanen die niet zozeer een boottocht, drugs of zelfgemaakte armbandjes verkopen maar meer zichzelf in de verkoop gooien. Deze jongens/ mannen kiezen een van ons uit en blijven zeggen dat we zo mooi en sexy zijn en dat er chocolate babys gemaakt moet worden. Deze knapen zijn een stukie irritanter. Floor en ik hadden bij de eerste jamaicaan allebei al minstens een paar jaar een vriend , op dag 2 woonden we samen met die vrienden en op dag 3 was Floor zelfs al verloofd en is de bruiloft gepland in Oktober. (Dat jullie het ook weten). Het kan hard gaan… Echt resultaten heeft dit niet want “een Jamaicaanse vriend kan er altijd nog bij” en “wat in Jamaica gebeurd, blijft in Jamaica” kortom ” No worries, no problems in Jamaica”

Ok, verder is het hier heel mooi, mooie blauw zee en mooie stranden. Toen we aankwamen in Montego Bay heeft het de hele dag keihard geregend, dat was een leuke binnenkomen,toch hebben we een leuke avond gehad in het jamaican bobslee-cafe. Vanaf de volgende dag heeft de zon vrijwel constant geschenen en vrij hard ook. Dus dat bevalt ons een stuk beter. Zondag zijn we dus verhuisd naar Negril, aan de westkust.
Aangekomen in Negril, zijn we voor 3 nachten ingetrokken bij ‘resort’ Roots Bamboo. Floor en ik hadden samen een cabbin want neerkomt op een houten hutje met 2 bedden en een ventilator aan het dak. Wel op het strand zelf, Dit was dus leuk voor 3 nachten maar na de 3e keer om 9 uur wakker te worden van de hitte zijn we maar weer verhuisd naar een ander gebied van Negril, deze keer naar een huge villa met een geweldig uitzicht voor welgeteld 7,50 euro per nacht. Het is een villa van een engelsman (de uitvinder van pacman zelfs) die deze villa aan het opknappen is, ze zijn nog met de bovenste verdieping bezig maar de onderste verdipeingen worden dus verhuurd voor een prikkie aan bekende van deze man. Nou zou je zeggen dat wij geen bekende zijn van deze meneer maar ook dat kan hard gaan: Toen wij een burgertje aan het nuttigen waren in de plaatselijke burger king spraken we een stel uit londen die bevriend zijn met deze meneer en daar zelf ook regelmatig overnachten. Via dit stel zitten we nu dus ineens in een enorme villa, met enorm mooi uitzicht. (De fotos hiervan volgen nog).

Bij onze eerste nacht in Negril hebben we 2 belgen ontmoet, Flip (hehe) en Bart. Deze waren hier samen op vakantie en zaten een stukkie verderop in een all inclusive hotel. Deze belgen hebben we de avond daarna ook gemeet bij een ander reggaefeest waar de ‘ wereldbekende’ Bunny Wailer optrad. Avond nummero 3 in Negril waren we uitgenodigd bij de accomodatie van deze belgen. We zouden hun om 11 uur bij hun receptie meeten van het zogenaamde Riu resort. Prima wij staan om 11 uur bij Riu…. niks geen belgen te zien natuurlijk en de security liet ons niet binnen omdat we niet meer dan 2 voornamen en de leeftijden van deze gasten wisten. Aangezien we onze telefoon nooit bij ons hebben hadden we ook geen telefoonnummer. Na een half uur de security te hebben laten zoeken of hij een kamer kon vinden met de belgische jongens kwam ineens de vraag of we zeker wisten of ze in dit hotel zaten aangezien er nog een club Rio was 3 minuten rijden verderop….

Wij met de taxi naar het volgende Riu resort, eenmaal kwart voor 12 waren daar ook geen belgen meer te bekennen bij de receptie. Ook deze security gasten lieten ons op basis van de voornamen niet binnen. Uiteindelijk stonden we om 12 uur binnen in een super duur all inclusive resort. We hebben de hele avond/nacht gratis gegeten en gedronken en zijn toen de all inclusive discotheek ging sluiten weer vertrokken. Deze gasten zijn vandaag weer vertrokken maar aangezien er nog meer belgen in dit resort zitten kunnen we daar nog vaker aankomen als ons geld op mocht zijn. Aardige mensen die belgen…

Ok, tijd is om. Eigenlijk kan ik nog wel wat verhalen vertellen want er gebeurt hier een hoop, maar helaas.

Groetjes en Respect! uit het super warme Jamaica!